wtorek, listopada 22

Targi Książki w Krakowie - Book Haul

Targi minęły, ale pojawiły się nowe książki. Wracając z Krakowa, nawet nie potrafiłam mieć ponurego nastroju z powodu zakończenia targów, bo myślałam tylko o książkach, o które wzbogaciła się moja biblioteczka. Nie przedłużając, zapraszam na targowy Book Haul :)

Zacznę od książek, które kupiłam:

"Siedem minut po północy" - Patrick Ness

Do zakupu tej książki popchnął mnie trochę zwiastun filmu, a oczywiście wolę najpierw przeczytać pierwowzór, a dopiero później obejrzeć ekranizację. Jest to niezwykła i poruszająca historia trzynastoletniego Connora i jego ciężko chorej matki oraz niezapowiedzianego potwornego gościa, który pojawia się za oknem pokoju chłopca pewnego dnia, kiedy jest siedem minut po północy. Jestem świeżo po jej przeczytaniu i skłamałabym mówiąc, że nie była to emocjonalna lektura. Recenzja też wkrótce powinna się pojawić na blogu :)

"Czas Żniw" - Samantha Shannon

Z tą książką wiąże się pewna historia. Już od dawna planowałam ją kupić i na targach wreszcie miała się nadarzyć ku temu okazja. I kiedy tak przechadzałam się rano w sobotę alejkami, widziałam jeszcze kilka egzemplarzy przy stoisku SQN. Oczywiście wyłączyła się u mnie zdolność perspektywicznego myślenia i poszłam dalej, nie kupując książki. Dopiero po południu wróciłam na stoisko z tym zamiarem. I oczywiście, książki już nie było.
Zapytałam się więc, czy nie ma już żadnych egzemplarzy i czy w niedzielę również się nie pojawią. Pan z wydawnictwa powiedział, że mogą jeszcze sprawdzić na magazynie w Krakowie i ustaliliśmy, że kolejnego dnia pojawię się przy stoisku około południa. Tak więc przychodzę w niedzielę około południa, pytam się o książkę, przy czym okazuje się, że został jeszcze jeden ostatni egzemplarz i jest w rękach pani, która właśnie stoi przy regale. Jeśli go nie kupi, będzie mój. Czekam, czekam, mając nadzieję, że odłoży książkę na półkę i całe szczęście, tak też się stało :D Ale ile stresu się najadłam przez tą chwilę, kiedy nie byłam pewna, czy ta pani kupi tę książkę, czy ją odłoży :) Koniec końców wróciłam jednak do domu z "Czasem Żniw" i już nie mogę się doczekać rozpoczęcia tej książki!

"Słowik" - Kristin Hannah

To chyba jedyna książka z tego zestawienia, której zakup był całkowitym impulsem. Słyszałam już o niej dość dużo na polskim Booktubie, ale nie nastawiałam się na kupienie tej książki na targach. Ale wiadomo, plany też czasami się zmieniają i jakoś gdy tak ujrzałam tę książkę przy stoisku Świata Książki i kilkukrotnie przeczytałam opis, to stwierdziłam, że lektura zapowiada się naprawdę obiecująco. I jest to chyba idealna pozycja na ponure jesienne (teraz już nawet zimowe) wieczory!

"Pan Mercedes" - Stephen King

Na targi pojechałam również z postanowieniem, aby kupić jakąś książkę Kinga i wreszcie móc wyrobić sobie własne zdanie na temat pióra tego pisarza. "Pan Mercedes" nie był przypadkowym zakupem, bo już od dawna planowałam tę książkę przeczytać, a jak już rzuciła mi się w oczy na targach, to wybór wśród tylu dzieł tego pisarza, nie był nawet taki trudny. Jestem ogromnie ciekawa, jak wypadnie moje pierwsze spotkanie z Kingiem :)

"Ekspozycja" - Remigiusz Mróz

Ten kryminał już mam za sobą, po prostu chciałam skompletować całą trylogię. Sięgnęłam po niego chwilę temu, aby przekonać się, czy warto i chociaż nie zrobił na mnie takiego wrażenia jak seria o Chyłce, to jednak chciałabym jeszcze kiedyś powrócić do "Ekspozycji". Tym razem historia krótka :)

"Przewieszenie" - Remigiusz Mróz

Druga część trylogii z Forstem, którą również już przeczytałam. Brakowało mi właśnie tych dwóch tomów, bo trzeci już jakiś czas temu upolowałam na promocji, tyle że jeszcze go nie zaczęłam czytać. Tak więc, na targach kupiłam dwie pierwsze części, których treść już poznałam, ale trzecią prawdopodobnie również niedługo zacznę. Po takich zakończeniach, jakie serwuje Mróz, nie da się wytrzymać długo bez kontynuacji :D

"Behawiorysta" - Remigiusz Mróz

I kolejna książka tego autora w tym zestawieniu! Wahałam się, czy nie kupić "Świtu, który nie nadejdzie" lub "Immunitetu", ale zdecydowałam się na "Behawiorystę", będąc ciekawa, czy pisanie tylu książek w tak krótkim czasie, nie sprawia, że tracą one na jakości. Jestem świeżo po lekturze i oczywiście znów buzują we mnie emocje. Za co Mróz tak mści się na czytelnikach? Te zakończenia są.... ugh, brakuje mi słów. Może denerwujące, ale w pozytywnym kontekście ;) Więcej w recenzji niebawem.

"Ósme życie" - Nino Haratischwili

Czasem naprawdę niewiele wystarczy, aby zachęcić mnie do jakiejś książki :) Mogą to być nawet dwa słowa - wiktoriańska Anglia. W tym przypadku te dwa magiczne słowa to carska Rosja i podróż po XX-wiecznej Europie. No, może to trochę więcej niż dwa słowa ;)

"Klaśnięcie jednej dłoni" - Richard Flanagan

Długo zastanawiałam się, po którą książkę tego autora sięgnąć w pierwszej kolejności i w końcu wybór padł na "Klaśnięcie jednej dłoni", której opis najbardziej mnie zaintrygował. Nie wiem, może to ta Tasmania tak przyciąga czytelnika :)

Teraz przejdę do książek, które zdobyłam w niedzielę dzięki wymianie książek organizowanej przez Lubimy Czytać. W relacji z targów już wspominałam, że w kolejce do sali, gdzie odbywała się wymiana, zorganizowała się druga szybsza wymiana, ponieważ wiele osób przyniosło więcej książek niż limit pięciu. Tym sposobem udało mi się wymienić sześć pozycji:

"Porwana Pieśniarka" - Danielle L. Jensen

Jestem naprawdę zaskoczona, że udało mi się zdobyć tę książkę, ponieważ trafiłam akuratnie na moment, kiedy pani z LC wykładała ją na stół, a podejrzewam, że ta powieść nie przeleżałaby tam nawet minuty :) Miałam początkowo zamiar kupić ją na targach, ale niestety musiałam zrezygnować z kilku książek, więc tym bardziej się cieszę, że znalazłam ją na wymianie.

"Harry Potter i Komnata Tajemnic" - J.K.Rowling

Harry'ego już czytałam, po prostu mam zamiar uzupełnić serię. Posiadam wszystkie tomy po angielsku, ale po polsku mam jedynie pierwszy, więc bardzo się cieszę, że akuratnie na wymianie pojawiła się druga część :)

"Syn" - Jo Nesbø

Nazwisko autora oczywiście kojarzę, ale żadnej z jego książek dotychczas nie czytałam, więc stwierdziłam, że "Syn" wydaje się być dobrym początkiem poznawania skandynawskich kryminałów. Tym bardziej, że później przeczytałam kilka recenzji na LC i wygląda na to, że jest to jedna z bardziej docenianych książek tego pisarza.

"Książę i Gwardzista" - Kiera Cass

Są takie serie, do których ma się duży sentyment i tak naprawdę nie ceni się ich za nic szczególnego. Ot, po prostu miło spędziło się przy nich czas. Ja tak mam właśnie w przypadku serii "Selekcja" i czasami lubię powrócić do tego bajkowego świata, więc mam nadzieję, że ta nowelka właśnie taką odskocznią się okaże :)

"Rewers"

Tę książkę udało mi się zdobyć dzięki nieformalnej wymianie, która zorganizowała się w kolejce na tą organizowaną przez LC. Przyznaję, to głównie nazwisko Mroza zachęca mnie do jej przeczytania, ale sądzę, że może być to świetny sposób, aby odkryć nowych autorów kryminałów i to w dodatku polskich!

"Gildia Magów" - Trudi Canavan

Czytałam zbiór opowiadań tej autorki i od tego czasu nieustannie wyczekuję okazji, aby sięgnąć po którąś z jej trylogii. I teraz najwyraźniej takowa się nadarzyła, bo natrafiłam na pierwszą część Trylogii Czarnego Maga. Może wreszcie uda mi się zakończyć to odkładanie jej książek na później :)


"Behawiorystę" oraz "Siedem minut po północy" już przeczytałam. I teraz stanęłam przed dylematem, za którą z tych książek zabrać się w następnej kolejności. Czytaliście którąś z tych książek? Polecacie jakąś w szczególności? :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz