poniedziałek, sierpnia 21

Business English Magazine nr 60/2017

Business English Magazine nr 60Tradycyjnie już, jak co dwa miesiące, przychodzę do Was z recenzją Business English Magazine, magazynu, który stał się dla mnie zarówno przyjemnością, jak i sprawdzoną formą nauki. Rok szkolny się zbliża, może warto pomyśleć o przestawianiu się powoli na chłonięcie wiedzy, tej językowej również ;) Co więc znalazło się w nowym numerze?

Zaczynamy od tematu aborcji. Jako że przewija się on w magazynach tych dość często, to trochę obawiałam się, że znów będzie poświęcony przedstawianiu argumentów za i przeciw ustawie, a tego nie chciałam kolejny raz przerabiać. O dziwo, bardzo pozytywnie się zaskoczyłam, kiedy okazało się, że jest on w rzeczywistości spojrzeniem na aborcję w świetle historii i przedstawieniem, jak zmieniały się poglądy ludzi na przestrzeni wieków, a także jaką rewolucję przechodziła sama ustawa w różnych państwach. Abortion Now and Throughout History to zdecydowanie mój faworyt w tym numerze BEM.
Jak zwykle z ciekawością zagłębiłam się w dział Travel, gdzie tym razem możemy przeczytać kilka słów na temat Tajlandii. Ale chyba lepiej by było, gdybym artykułu Thailand - the Land of Smiles and Plenty nie poznała, bo naszła mnie niepohamowana ochota na odwiedzenie tego kraju :D Po tylu ciekawych rzeczach, których dowiedziałam się o kulturze Tajlandii i samych jej mieszkańcach (w końcu nie bez powodu o Tajlandii mówi się jako o kraju uśmiechu), naprawdę mam nadzieję, że kiedyś to postanowienie uda mi się zrealizować.
O artykule okładkowym wiele mówić nie będę... bo już o nim mówiłam. Nie wiem, czy to pomyłka, ale w ostatnim wydaniu specjalnym BEM artykuł Rejuvenating Superfoods and Health Products już się pojawił. Mimo że jest bardzo bogaty w informacje i na pewno przyda się osobom, które są na diecie lub starają się prowadzić zdrowy tryb życia, to jednak trochę mnie zaskoczyło powielenie tego wpisu i liczyłam na coś innego. 
Weird and Wacky Apps - w tym artykule poznacie jedne z najdziwniejszych aplikacji na telefony. Wyobrażacie sobie aplikację, która poprzez wysoką frekwencję dźwięków odstrasza komary? Już wiem, że zainstaluję i przetestuję, czy to w rzeczywistości jest efektywne :D
Oprócz tego mamy też ciekawy wywiad z Ulą Mendak, hodowcą szpiców. Nie bez powodu z nią, ponieważ widać, że kobieta zna się na tym, co robi, o czym świadczą zresztą jej osiągnięcia i sukcesy na wystawach. Warto przeczytać, dobrze wiedzieć, że istnieją jeszcze hodowcy z prawdziwej pasji.
Już kilkakrotnie to wspominałam i wspomnę jeszcze raz. Bardzo lubię Business English Magazine i sądzę, że dla średnio-zaawansowanych w języku angielskim nada się idealnie. Artykuły są zróżnicowane tematycznie, może je też przesłuchać w wersji audio, a na końcu magazynu czekają na nas zadania, które pomogą nam trochę utrwalić słownictwo poznane w tym magazynie. Jak zawsze, bardzo polecam, przed rokiem szkolnym w szczególności ;)

Za magazyn dziękuję wydawnictwu Colorful Media




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz