niedziela, kwietnia 16

Business English Magazine nr 58/2017


Na ten numer czasopisma dla uczących się języka angielskiego Business English Magazine, czekałam wyjątkowo niecierpliwie.  A to dlatego, że od czasów wyborów w Stanach, ciągle miałam nadzieję, że pojawi się tu artykuł o Donaldzie Trumpie, i jak widać, nadzieje zostały spełnione :) Jak więc wypada ten numer magazynu?

Zacznę może od tematu okładkowego, który zaciekawił mnie w szczególności, gdyż z wielkim zainteresowaniem śledzę poczynania tego polityka. Po prostu to tak barwna i kontrowersyjna postać, że nawet jeśli nie zgadzam się z nim kompletnie, to jednak nowe wiadomości odnośnie do tej osoby czytam zawsze. Artykuł Donald in DC przedstawia go jednak nie tylko z tej strony politycznej, lecz przede wszystkim ujawnia wiele faktów z jego życia prywatnego i pokazuje, jaką rolę żona i dzieci pełnią w polityce, którą prowadzi. W końcu czyż nie jest ciekawe, jak burzliwe losy ma tak ważna osobistość?

Zastanawiało Was kiedyś, które szkoły odznaczają się najwyższym poziomem edukacji na świecie? Możecie się tego dowiedzieć w artykule School's in session, który mnie osobiście bardzo zadziwił. Te kraje, które za wyedukowane uchodzą, niekoniecznie takie są i vice versa. Natomiast statystyki i porównywanie krajów z najlepiej rozwiniętym sektorem edukacji do tych, które nie przeznaczają wiele pieniędzy na tę dziedzinę - szokujące.

Zawsze fascynowała mnie kultura krajów skandynawskich, całkowicie odmienna mentalność tych ludzi i ich styl życia. Trochę więcej informacji o jednym z tych państw dowiedziałam się z artykułu Finland - Land of thousand lakes, który mówi m.in. o tym, jakie miejsca z Finlandii najlepiej odwiedzić, jakich potraw skosztować i czego spodziewać się po samych mieszkańcach tego kraju.

Wspomnę jeszcze o jednym artykule, który bardzo mnie zaciekawił, czyli Breaking the Habit, opowiadającym o tym, jakie cechy są pożądane w świecie biznesu. Wymienia jedenaście takich właśnie zachowań, które mogą sprawić, że nasza kariera nigdy się nie rozwinie. 

Ten numer magazynu wyjątkowo mi się spodobał, głównie ze względu na temat okładkowy. BEM zawiera jednak kilkanaście artykułów, tak więc jestem pewna, że każdy znajdzie coś dla siebie. Magazyn posiada ćwiczenia na końcu, które sprawdzą, co zapamiętaliśmy z przeczytanych tekstów. Artykuły tradycyjnie są też do przesłuchania w formie audio, więc dla każdego uczącego się języka, Business English Magazine to świetne rozwiązanie.

Za magazyn dziękuję wydawnictwu Colorful Media



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz