piątek, czerwca 12

"Time Riders - Kod Apokalipsy" - to już było!

Wstyd się do tego przyznać, ale do przeczytania książki w dużej mierze zachęciła mnie okładka, która jest intrygująca i tajemnicza. Niestety nie można tego samego powiedzieć o książce! Początkowo byłam tak pozytywnie nastawiona, że tym większy zawód spotkał mnie na końcu.
Temat przewodni - podróże w czasie. Nic nowego. To już było! Miałam wielką nadzieję, że zaskoczy mnie fabuła lub bohaterowie, ale tak się nie stało. "Time Riders" opowiada o trójce przyjaciół. Liam, Maddy i Sal mieli zginąć, ale dostali drugą szansę i zostali zwerbowani do tajnej organizacji, która ma za zadanie ochronić ludzkość przed fatalnymi skutkami podróży w czasie.  Po pierwszych stronach już wiedziałam jak całość się skończy. 368 stron to znaczna przesada. Historię można by było spokojnie skrócić do 250 stron, a nuż byłaby ciekawsza. Akcja toczy się wolno, następujące po sobie rozdziały nie wnoszą żadnych nowych wątków. Bohaterowie są bez wyrazu i  nie mają żadnych oryginalnych, ciekawych cech. Odniosłam wrażenie, że przyjaźnią się ze sobą jedynie z poczucia obowiązku. Kolejny minus to zbyt krótkie rozdziały. Niektóre nie miały nawet więcej niż dwie strony! Denerwowało mnie ciągłe zmienianie miejsca i postaci. W tej książce wszystko było proste, opisy oraz dialogi krótkie i ubogie, fabuła prymitywna i tandetna. Typowe science-fiction, które nie wyróżnia się niczym od setek innych książek.
Chciałabym powiedzieć, że coś mi się spodobało, ale jedyną rzeczą, która była ciekawa, to jak już wspomniałam na początku okładka. Inne części także mają ładne wydania, dlatego na pewno przyciągają wzrok w księgarni. Ostatnio czytam książki całkowicie różne od siebie, raz kryminał, innym razem obyczajówka. Szukam czegoś wyróżniającego się. Próbuję złowić jakiś nowatorski pomysł. Teraz stwierdzam tylko, że Time Riders było ogromną stratą czasu. Nie odkryłam niczego nowego, tylko oklepany pomysł jakich na półkach w księgarniach jest mnóstwo. Przewidywalny schemat, monotonna, ciągnąca się w nieskończoność akcja i nudni bohaterowie. Strata czasu i pieniędzy!

Ocena: 3/10


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz