poniedziałek, maja 4

"Hobbit, czyli tam i z powrotem" - wspaniała, magiczna historia

"Przygody! To znaczy: nieprzyjemności, zburzony spokój, brak wygód. Przez takie rzeczy można się spóźnić na obiad"

Przełomowa powieść napisana przez J.R.R.Tolkiena "Hobbit, czyli tam i z powrotem" przysporzyła sobie fanów na całym świecie i ciągle nie znika z list bestsellerów. Wiele osób sięgnęło po nią po wejściu filmu do kin, który także zdobył wielkie uznanie. Osobiście bardziej podobała mi się książka, ponieważ film był dla mnie zbyt długi, wprowadzone zostało dużo nowych wątków, które były zbytnio rozciągnięte. Na szczęście książce nie potrafię nic zarzucić! Niesamowita powieść przenosząca w magiczny świat Śródziemia, do krainy hobbitów, krasnoludów, elfów i orków. Pełna kontrastów i przesłań płynących do czytelnika. Jeśli ktoś tak jak ja, jest fanem literatury fantasy, "Hobbit" jest pozycją, którą trzeba przeczytać!
Książka opowiada o losach niepozornego hobbita, Bilba Bagginsa, do którego pewnego dnia zapukała wielka przygoda.Staje się on członkiem kompanii mającej na celu odzyskanie skarbu skradzionego przez smoka. Bilbo wydaje się być najmniej odpowiednią osobą do takiej wyprawy. Ceni on sobie wygodę, spokój i ciepło w swojej norce. Jednakże pozory mylą... 
"Hobbit" jak już wspomniałam jest pełen kontrastów i pozytywnych przesłań. Pokazuje, że czasem odwaga drzemie w nas i tylko od nas zależy czy po nią sięgniemy. Postawa Thorina, jednego z krasnoludów, uczy także, że nie zawsze zdobycie władzy i bogactwa jest dla nas dobre. W książce zawarte są akty przyjaźni, które naprawdę wzruszają,a szczególnie przy zakończeniu, które tak na marginesie, było dla mnie naprawdę zaskakujące. 
Książkę czyta się bardzo szybko, w ogóle nie zauważa się przemijających stron. Akcja toczy się bardzo szybko jest wciągająca i ciekawa. Wydanie, które miałam (z Gandalfem na okładce) było wzbogacone o przepiękne rysunki, które bardzo mi się spodobały i dzięki nim czytało mi się jeszcze przyjemniej. 
Dlaczego cenię sobie dzieła Tolkiena? Sam autor nie zanika w książce, jego narracja jest  cały czas widoczna. Potrafi on opowiadać o wydarzeniach, sprawiając wrażenie osoby w tle, opowiadającej historię. Muszę przyznać, że była to jedna z rzeczy, która w książce podobała mi się najbardziej.
"Hobbit" będący klasyką fantasy na pewno spodoba się większości czytelników. Mogę powiedzieć tylko, że rzadko kiedy spotyka się, aż tak oryginalną i niepowtarzalną powieść. Zdecydowanie polecam!

 ocena: 10/10

~Shadow

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz