sobota, grudnia 31

Podsumowanie Roku 2016 + Najlepsze Książki Roku

Czy tylko ja nie przepadam za 31 grudnia? Jakoś trudno mi z optymizmem spojrzeć na nowy rok, bo zawsze obawiam się, że nie będzie tak udany, jak ten mijający. Jeśli chodzi o rok 2016, to naprawdę jest co wspominać. Spotkało mnie mnóstwo pozytywnych rzeczy w życiu prywatnym, ale przede wszystkim też na blogu. Chciałabym teraz pokrótce podsumować ten rok, chociaż mogłabym rozpisać się na dużo więcej, niż tylko kilka podpunktów ;)

  • W 2016 roku przeczytałam 70 książek i jestem z tego wyniku bardzo zadowolona. Dla niektórych to dużo, dla niektórych mało, ja cieszę się przede wszystkim dlatego, że wśród tych siedemdziesięciu pozycji znalazło się wiele naprawdę godnych uwagi. O wiele więcej, niż w ubiegłym roku!
  • W kwietniu blog obchodził swoje pierwsze urodziny i ciągle nie mogę uwierzyć, że już tyle czasu istnieję w tym swoim małym zakątku Internetu. Rozwijanie bloga przynosi mi tyle satysfakcji, mogę się dzielić swoją pasją i poznawać równie wielkich książkoholików. Teraz nie wyobrażam sobie dnia spędzonego bez bloga :)
  • Podjęłam współpracę z kilkoma wydawnictwami i za każdą propozycję recenzencką jestem naprawdę bardzo wdzięczna!
  • W październiku pojawiłam się na Krakowskich Targach Książki i był to chyba jeden z najlepszych dni roku. Za rok obecność obowiązkowa!
  • Opublikowałam 72 posty, a najchętniej czytaną recenzją była ta o książce After. Płomień pod moją skórą (chyba lubicie czytać negatywne recenzje :D).

Bardzo dziękuję Wam za każde odwiedziny, obserwacje i komentarze, jakie zostawiacie na tym blogu. Drobna rzecz, a bardzo cieszy i motywuje do dalszej pracy :)
Korzystając z okazji chciałabym również życzyć Wam, aby przyszły rok był jeszcze bardziej udany niż ten mijający. Życzę Wam wielu sukcesów, rozwijania swych pasji i spełniania marzeń. Podchodźcie z uśmiechem do życia i... czytajcie dużo książek!

Rok 2016 uznaję również za bardzo udany czytelniczo. Z tych siedemdziesięciu książek, które przeczytałam, postanowiłam wybrać dziesięć takich, które wywarły na mnie największe wrażenie, ale uwierzcie, wybór był naprawdę trudny. Wspomnę jeszcze, że nie wszystkie książki zostały wydane w tym roku, po prostu wtedy je przeczytałam. Listę zawęziłam do dziesięciu pozycji, a książki nie są ułożone w żadnej konkretnej kolejności. Wybrać najlepsze spośród najlepszych już bym nie potrafiła :D

Top 10 książek, które przeczytałam w 2016 roku:


 Znalezione obrazy dla zapytania wybacz mi leonardzie
1. Wybacz mi, Leonardzie - Matthew Quick

Uwielbiam Quicka za prostotę z jaką porusza trudne tematy. Jego książki są kierowane do młodzieży, ale mają bardzo uniwersalne przesłanie. Wybacz mi, Leonardzie nie jest odstępstwem od reguły, ta powieść wpływa na czytelnika, zmusza go do refleksji i nie pozostawia obojętnym na problematykę w niej poruszoną.

Znalezione obrazy dla zapytania felix net i nika oraz sekret czerwonej hańczy
2. Felix, Net i Nika oraz Sekret Czerwonej Hańczy - Rafał Kosik

Dokończenie tej serii to mój cel na 2017 rok! Nigdy nie znudzi mnie humor autora, a dialogi między bohaterami (przede wszystkim kwestie Neta) nigdy nie przestaną mnie rozbawiać. Książka, która rozweseli Was nawet w te najbardziej pochmurne dni!

Znalezione obrazy dla zapytania posłaniec markus zusak
3. Posłaniec - Markus Zusak

Zusak stworzył intrygującą i dość nietypową historię, ale nie odniósłby sukcesu, gdyby nie przepiękny, momentami metaforyczny język, jakim się posługuje. Posłaniec to historia o sile i wyjątkowości, jaką posiada każdy człowiek, o niezwykłych rzeczach, jakie każdy z nas jest zdolny uczynić i wreszcie, o odwadze, która drzemie w każdym z nas. Wystarczy ją tylko obudzić.
Znalezione obrazy dla zapytania kod leonarda da vinci książka
4. Kod Leonarda da Vinci - Dan Brown

Dan Brown w swojej książce porywa czytelnika w tajemniczą podróż, osnutą mrokiem paryskich muzeów, sięgającą wgłąb historii i odkrywającą zapomniane fakty z przeszłości. Wciąga, fascynuje i intryguje - tyle mogłabym w skrócie powiedzieć!

Znalezione obrazy dla zapytania zabić drozda książka
5. Zabić drozda - Harper Lee

Zabić drozda to powieść, która porusza trudne, acz bardzo istotne tematy. Harper Lee idealnie oddała realia Ameryki w latach 40. XX wieku, gdzie segregacja rasowa była na porządku dziennym. Wydawało by się, że to już zamierzchłe czasy, ale tak naprawdę, dzieło tej autorki porusza takie kwestie, które zawsze pozostaną aktualne. A historia porusza tym bardziej, że została przedstawiona z punktu widzenia dziecka. Dziecka, które nie ocenia po kolorze skóry, narodowości, czy wyznawanej religii, lecz po tym, jakim ktoś jest człowiekiem.

Znalezione obrazy dla zapytania folwark zwierzęcy orwell
6. Folwark zwierzęcy - George Orwell

To jest absolutnie jedna z moich ulubionych książek, jakie przeczytałam dotychczas w życiu. Miałam duży dylemat, czy nie uwzględnić na tej liście Roku 1984, ale w końcu zdecydowałam się na Folwark Zwierzęcy. Książka, przy której nie wiadomo, czy śmiać się, czy płakać. Nie mogę wyjść z podziwu dla autora, który w bardzo świeży i ciekawy sposób przedstawił rewolucję rosyjską. Ta książka to jedna wielka metafora, a wnioski, które nasuwają się po jej przeczytaniu i trafność obserwacji Orwella.... po prostu przerażające.

Znalezione obrazy dla zapytania kasacja remigiusz mróz
7. Kasacja - Remigiusz Mróz

Mróz jest dla mnie fenomenem tego roku! Dotychczas przeczytałam osiem jego książek i naprawdę trudno mi wybrać tę najlepszą, ale w końcu zdecydowałam się na Kasację. Może to przez pewien sentyment, bowiem był to pierwszy kryminał tego autora, jaki przeczytałam. Intrygująca fabuła, mistrzowsko wykreowani bohaterowie i dialogi, które wywołają uśmiech na twarzy każdego, bez wyjątku! 

Znalezione obrazy dla zapytania królowie dary
8. Królowie Dary - Ken Liu

Ken Liu napisał powieść na miarę dzieł J.R.R.Tolkiena. Mogę bez wahania powiedzieć, że to jedna z najlepszych książek fantasy, jakie przeczytałam w całym moim życiu. Bardzo złożona i dopracowana, ale też porywająca opowieść o przyjaźni, miłości i tym, jak chęć zdobycia władzy potrafi zmienić człowieka. Owiana duchem dalekowschodniej kultury, jest to pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika gatunku.
  
Znalezione obrazy dla zapytania duma i uprzedzenie książka angielski ogród
9. Duma i uprzedzenie - Jane Austen

Jeden z moich ulubionych klasyków! Jane Austen stworzyła niezwykłą historię, której bohaterowie wyłamują się z XIX-wiecznych konwenansów. Oprószona wyjątkowym humorem, niejednokrotnie wywoła uśmiech na twarzy czytelnika. I dlaczego takie książki nie należą do kanonu lektur...

Znalezione obrazy dla zapytania słowik kristin hannah
10. Słowik - Kristin Hannah

Niewiele książek jest w stanie mnie poruszyć, jeszcze mniej sprawić, aby łzy napłynęły mi do oczu. Tak właśnie zadział na mnie Słowik, powieść bolesna, przejmująca, ale też otwierająca oczy na okrucieństwo w czasie wojny. Okrucieństwo, które sięgało o wiele dalej, niż do pierwszych szeregów na froncie. Swe korzenie zapuszczało w ciepło rodzinnych domów, naznaczając kobiety i dzieci. To właśnie o tym jest Słowik - to hołd oddany kobietom, których los nie oszczędził za czasów wojny.


A jakie książki Wy umieścilibyście na tej liście? Jestem bardzo ciekawa, jakie tytuły wywołały na Was największe wrażenie w tym roku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz